Bon dia,
Dilluns
passat, a l' escola em van dir què la setmana que ve arribava un alumne nou què
ja havia estat escolaritzat en aquesta i què ara torna. Arrel d' aquesta
informació, vull destacar lo important què és el traspàs d ' informació entre
centres on els quals els alumnes arriben i se' n van.
En el capítol
9 Pla d' accés a l' educació secundària: la coordinació entre la primària i
la secundària del volum I de la pràctica psicopedagògica en educació
formal, ens explica què aquesta coordinació és un element clau que influeix
directament en la qualitat de l' ensenyament. En aquest ens ho
explica en relació al canvi d' etapa però jo considero què pot ser
generalitzat a qualsevol canvi de centre dels alumnes, ja què en totes
dues situacions hi ha un procés de canvi, en el qual els alumnes s' han
d' adaptar a una situació nova, lo qual pot comportar dificultats i riscos. La
coordinació és essencial per minimitzar les conseqüències del canvi de situació
tant d' espai com d' aprenentatges i el fet de realitzar un pla d' acollida per
l' alumne ajuda en la seva integració.
Aquesta
coordinació què he explicat, la he pogut veure en el meu centre de pràctiques
amb la futura arribada d' aquest noi, el qual prové d' un altre centre d'
educació especial més especialitzat en temes terapèutics, la coordinació ha
sigut:
- Via telefònica: comunicació dels directors dels centres i tutora i psiquiatra de l' antic centre han parlat amb el psicopedagog del meu centre per tal de fer unes primeres observacions de l' alumne.
- des del centre, Han enviat un document amb les prioritats educatives ( salut i seguretat, aprenentatges, activitats freqüents, gustos, etc.).
- Traspàs de l' expedient acadèmic.
- L' antic centre s' ha posat en disposició del nou centre per qualsevol dubte o aclariment.
Un cop
tenien tota aquest informació, l' equip directiu juntament amb el psicopedagog,
han decidit quin seria el millor grup per què aquest nou alumne encaixi i
pugui tenir l' atenció què en aquest moment necessita degut als greus atacs epilítics
que actualment pateix, tot tenint en compte les característiques de l’ alumne i la dels
companys d’ aula que tindria. La decisió ha sigut consensuada per tot l' equip i posteriorment s'
ha realitzat una reunió interdisciplinar i una reunió amb la coordinadora del menjador per explicar a la tutora d' aula i les característiques de l' alumne i fer-ne una aproximació.
Personalment,
he pogut observar com el psicopedagog del meu centre tenia molt d' interès
en treure el màxim d' informació possible d' aquest alumne i la coordinació ha
sigut fluida entre tots dos centre. Lo qual veig imprescindible per a una bona
adaptació de l' alumne, ja què de primeres es té una noció bàsica de com
actuar amb un alumne i per on poden anar els seus aprenentatges i temes conductuals,
malgrat posteriorment es poden utilitzar altres estratègies educatives.
Blibliografia:
Blibliografia:
-
· Mauri, T., Monereo, C. I Badia, A.. (2004): La pràctica psicopedagògica en educació formal (Volum I). Barcelona: Editorial UOC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario