lunes, 2 de diciembre de 2013

Traspàs d' Informació


Bon dia,
Dilluns passat, a l' escola em van dir què la setmana que ve arribava un alumne nou què ja havia estat escolaritzat en aquesta i què ara torna.  Arrel d' aquesta informació, vull destacar lo important què és el traspàs d ' informació entre centres on els quals els alumnes arriben i se' n van. 

En el capítol 9 Pla d' accés a l' educació secundària: la coordinació entre la primària i la secundària del volum I de la pràctica psicopedagògica en educació formal, ens explica què aquesta coordinació és un element clau que influeix directament  en la qualitat  de l' ensenyament. En aquest ens ho explica en relació al canvi d' etapa però jo considero què pot ser generalitzat  a qualsevol canvi de centre dels alumnes, ja què en totes dues situacions hi ha un procés de canvi, en el qual els alumnes  s' han d' adaptar a una situació nova, lo qual pot comportar dificultats i riscos. La coordinació és essencial per minimitzar les conseqüències del canvi  de situació tant d' espai com d' aprenentatges i el fet de realitzar un pla d' acollida per l' alumne ajuda en la seva integració.

Aquesta coordinació què he explicat, la he pogut veure en el meu centre de pràctiques amb la futura arribada d' aquest noi, el qual prové d' un altre centre d' educació especial més especialitzat en temes terapèutics, la coordinació ha sigut:
  • Via telefònica: comunicació dels directors dels centres i tutora i psiquiatra de l' antic centre han parlat amb el psicopedagog del meu centre per tal de fer unes primeres observacions de l' alumne.
  • des del centre, Han enviat un document amb les prioritats educatives ( salut i seguretat, aprenentatges, activitats freqüents, gustos, etc.).
  • Traspàs de l' expedient acadèmic.
  • L' antic centre s' ha posat en disposició del nou centre per qualsevol dubte o aclariment.
Un cop tenien tota aquest informació, l' equip directiu juntament amb el psicopedagog, han decidit quin seria el millor grup per què aquest nou alumne encaixi  i pugui tenir l' atenció què en aquest moment necessita degut als greus atacs epilítics que actualment pateix, tot tenint en compte les característiques de l’ alumne i la dels companys d’ aula que tindria. La decisió ha sigut consensuada  per tot l' equip i posteriorment s' ha realitzat una reunió interdisciplinar i una reunió amb la coordinadora del menjador per explicar a la tutora d' aula i  les característiques de l' alumne i fer-ne una aproximació.

Personalment, he pogut observar com el psicopedagog del meu centre tenia molt d'  interès en treure el màxim d' informació possible d' aquest alumne i la coordinació ha sigut fluida entre tots dos centre. Lo qual veig imprescindible per a una bona adaptació de l' alumne, ja què de primeres es té una  noció bàsica de com actuar amb un alumne i per on poden anar els seus aprenentatges i temes conductuals, malgrat posteriorment es poden utilitzar altres estratègies educatives.

Blibliografia:
  • ·        Mauri, T., Monereo, C. I Badia, A.. (2004): La pràctica psicopedagògica en educació formal (Volum I). Barcelona: Editorial UOC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario