sábado, 14 de diciembre de 2013

Reflexió Pla d' Actuació P.II


Bé, avui ja puc fer referència al què serà el meu pla d' actuació en el Pràcticum II, ja què ho he consensuat amb el meu tutor de pràctiques.

Primer de tot, dir que en un principi jo estava bastant perduda en relació a què volia fer i  cap a on anar en el meu pla d' actuació, el què tenia clar eren dues coses:
  •  Volia fer un pla d' actuació que personalment em satisfacis, motives i enriquís com a psicopedagoga, és a dir, sentir-me per primera vegada activa en aquest perfil de professional.
  • Què fos una actuació què el centre veges útil per a la seva pràctica educativa diària i per tant seguint la línia metodològica d' aquest.

Amb el meu tutor, vam estar tantejant diversos temes pel pla d' actuació: modificar recursos d' avaluació ja establerts per als diferents casos i alumnes, centrar-me en una aula en concret per fer algun pla d' actuació o bé en un trastorn, fer un seguiment i observació de les diferents aules per veure el tipus de suport  que necessiten i finalment realitzar un suport conductual positiu per alumnes de l' escola. 
De tots aquests temes, vam considerar què una intervenció directa a l' aula amb una programació o centrada en algun trastorn, era formular una unitat didàctica i això pertanyia més a la pràctica docent, per tant ho vam descartar; en relació al seguiment i avaluació de les aules, requeria un contacte constant amb els tutors i reunions i per les hores que anava jo era bastant incompatible; el fet de modificar recursos, personalment és una tema què no em cridava molt l' atenció, ja que jo vull tocar diferents aspectes en la meva pràctica i no centrar-me només en els recursos material.


Finalment, em vaig decidir per l' opció de fer un suport conductual positiu per alumnes de l' escola, per què:
  • És una de les prioritats del centre que actualment estan posant en marxa i ajudo en la tasca del psicopedagog.
  • Els problemes de conducta són els majoritaris dels alumnes a l' escola i lo què ocupa més treball al psicopedagog, és a dir, partiré de la realitat del centre.
  • És un pla d' actuació que requereix de diverses fases ( observació, preparació de material, contacte directe amb alumnes i professorat i avaluació del pla).
  • Aquest em permetrà veure tot el procés i veure si he aconseguit els meus objectius què són la millora de la conducta a través del suport conductual positiu.
  • Hem sembla un tema molt actual, què està a l' ordre del dia i em pot enriquir professionalment.  
El meu objectiu principal del pla d' actuació, serà que a travès de la millora de la conducta com a conseqüència indirecta hi haurà una millora de l' aprenentatge. 

Un cop decidit el tema, vam estar parlant de com plantejar-lo, quines serien les seves fases, l' objectiu d' aquest, alumnes a qui pogués anar dirigit, etc. (lo qual podreu veure en la següent entrada).


Doncs bé, aquesta és la reflexió del meu pla d' actuació, personalment em resulta molt atractiva i crec que podré aprendre molt en aquestes segones pràctiques, però si que és veritat què em fa una mica de por no estar a l' altura, ja que el psicopedagog d' aquest centre ho considero una persona molt professional i entregada en el seu treball i la veritat és què espero poder ajudar-lo “mínimament” amb aquesta intervenció en la seva tasca i sé què ell em donarà un cop de mà quan ho necessiti.

No hay comentarios:

Publicar un comentario