martes, 3 de diciembre de 2013

Identificació i avaluació de les necessitats educatives especials


Bones,
Com ja sabeu, estic realitzant les pràctiques en un centre d' EE, i penso què és important que sapigueu quina base teòrica utilitzen per a la identificació i avaluació de les necessitats educatives especials dels alumnes, les quals s' identifiquen en col·laboració amb els mestres, especialistes i serveis específics, per tal de fer una aproximació el més exacta possible a l' alumne i poder aconseguir exprema'l al màxim per obtenir un major benestar  d' aquest i potenciar els seu potencial personal.

 El model teòric de l’Associació Americana de Retard Mental de l’any 2010, és el que segueixen des de l' escola per aquesta identificació, aquest model el podeu trobar en el llibre de l' AARM, el qual consta de cinc parts:
  1. Primera part: definició del model teòric, evolució de la definició de retard mental i multidimesionalitat de retard mental.
  2. Segona part: avaluació de la intel·ligència, de la conducta adaptativa i el diagnòstic i judici clínic.
  3. Tercera part: sistemes de classificació i etiologia.
  4. Quarta part: Suports i aplicació a persones amb retard mental 
  5. Quinta part: implicacions del sistema.

Dins l' escola, i pel què jo he pogut veure, se li dona especial èmfasi a l' avaluació, classificació i suports per a l' inclusió dels alumnes per tal d’ establir l' historial d’ aquests i prioritats educatives de cadascun d' ells. És una eina que tenen com a evidencia empírica i el rerefons de la ideologia de l’ escola.

A mi m’ ha cridat l’ atenció  l' apartat de suports, ja que he pogut veure una gran diversitat de recursos com són: models de suports per a persones amb retard mental, l'operativitzacio dels suports, taules amb les funcions dels suports i activitats representatives, la provisió dels suports i l' avaluació d' aquests.

Personalment, penso que els suports són una eina molt important per a l' escola, ja que son estratègies destinades a promoure el desenvolupament, l' educació, els interessos i el benestar personal; a més a més es té en compte el grau de suport que necessiten els alumnes per part dels adults. i així intentar baixar el grau de suport per arribar a la màxima autonomia de l' alumne


Ús animo a què si us agrada l' àmbit de l' educació especial feu una ullada al llibre!

Bibliografia:
  • ·         Asociación Americana sobre Retraso Mental AAMR. (2002): Retraso Mental. Definición, clasificación y sistemes de apoyo. Alianza Editorial.





No hay comentarios:

Publicar un comentario