miércoles, 4 de diciembre de 2013

Avaluació PTVA


Bones,
Avui a les pràctiques, a última hora del matí he assistit a  una reunió de cicle on el psicopedagog tenia que posar en comú el document d' avaluació pels alumnes de PTVA( Programa de Transició  a la Vida Adulta) que han  realitzat  a la comissió pedagògica. He cregut important destacar aquest  tema en el bloc, ja que l' avaluació  ens serveix tant per avaluar als docents, als alumnes com la metodologia que s' imparteix.

 L' objectiu d' aquest és avaluar les competències que tenen els alumnes un cop acabat el PTVA i veure si han assolit els diferents continguts. 

El document està format pels diferents àmbits i àrees de les competències que han d' assolir en aquesta etapa  els alumnes i els continguts estan agrupats per blocs. Els àmbits són d' orientació i formació labora i  d' orientació personal i  tutoria
 Dins dels bloc hi ha una sèrie d'  ítems què s' han de valorar de manera qualitativa ( explicitant a sota dels ítems)  i de manera quantitativa tenint en compte el nivell general d' adquisició d' aprenentatges i l' estimació de suports amb un quadre del 0 al 4 ( des de que no els té assolits fins al 4 si els té assolits i inter mitjos de 25%, 50% i 75%) i de 1 al 6( des de que no ho fa sol fins que ho fa amb independència i entremig els graus de suports de menys a més).

Pel què fa a la temporització com gairebé totes les avaluacions, s' avaluarà en tres moments al llarg del curs: avaluació inicial per determinar el nivell de competències i establir programació educativa i indicadors d' avaluació; avaluació per fer l' ajusts de la programació a meitat del curs i avaluació al final del curs per veure els continguts assolits.
Tot això tenint en compte als protagonistes de l' avaluació que son els alumnes i al seu context més proper com és la família.

Pel que fa a la reunió han sortit dubtes interessants en relació al document, ja què els propis tutors s' han adonat de les mancances que hi podria haver en el document en una sèrie de continguts i s' han plantejat recursos per solventar-lo, ha sigut una reunió bastant activa i participativa.


Penso què és un document molt útil que ajudarà als docents a plantejar-se els continguts i si els alumnes els arriben a assolir, ja què és el final d' una etapa i a partir d' aquesta avaluació es realitzarà un informe de les competències que ha adquirit l' alumne.

Desprès d' aquesta reunió he estat  parlant amb el meu tutor del paper què té  l' avaluació  dins d' aquesta. I la veritat és què m' ha sorprès la importància què té! La consideren com un element clau de l' ensenyament- aprenentatge, un element què millora les seves metodologies i els permet establir canvis dins la pràctica educativa.

Personalment, sempre havia vist l' avaluació com una eina imprescindible per a la millora en la pràctica educativa, però en pocs centres he vist què li dediquessin el temps què requereix i l' utilitzessin per a la millora, sinó què era una part formal més que donava uns resultats, però aquests no els utilitzaven per canviat les coses per a la millora, potser degut a què el canvi requereix esforç i temps i en moltes escoles no estaven pel cas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario