Bones,
Avui a les pràctiques, a última
hora del matí he assistit a una reunió de cicle on el psicopedagog tenia
que posar en comú el document d' avaluació pels alumnes de PTVA( Programa de Transició a la Vida Adulta) que han
realitzat a la comissió pedagògica. He cregut important destacar aquest
tema en el bloc, ja que l' avaluació ens serveix tant per avaluar als
docents, als alumnes com la metodologia que s' imparteix.
L' objectiu d' aquest
és avaluar les competències que tenen els alumnes un cop acabat el PTVA i veure
si han assolit els diferents continguts.
El document està format
pels diferents àmbits i àrees de les competències que han d' assolir en aquesta
etapa els alumnes i els continguts estan agrupats per blocs. Els àmbits
són d' orientació i formació labora i d' orientació personal i
tutoria
Dins dels bloc hi ha una
sèrie d' ítems què s' han de valorar de
manera qualitativa ( explicitant a sota dels ítems) i de manera quantitativa tenint en compte el nivell general
d' adquisició d' aprenentatges i l' estimació de suports amb un quadre del 0 al
4 ( des de que no els té assolits fins al 4 si els té assolits i inter mitjos
de 25%, 50% i 75%) i de 1 al 6( des de que no ho fa sol fins que ho fa amb
independència i entremig els graus de suports de menys a més).
Pel què fa a la temporització
com gairebé totes les avaluacions, s' avaluarà en tres moments al llarg del
curs: avaluació inicial per determinar el nivell de competències i establir programació
educativa i indicadors d' avaluació; avaluació per fer l' ajusts de la programació
a meitat del curs i avaluació al final del curs per veure els continguts
assolits.
Tot això tenint en compte als protagonistes
de l' avaluació que son els alumnes i al seu context més proper com és la família.
Pel que fa a la reunió han sortit dubtes
interessants en relació al document, ja què els propis tutors s' han adonat de
les mancances que hi podria haver en el document en una sèrie de continguts i
s' han plantejat recursos per solventar-lo, ha sigut una reunió bastant activa
i participativa.
Penso què és un document molt
útil que ajudarà als docents a plantejar-se els continguts i si els alumnes
els arriben a assolir, ja què és el final d' una etapa i a partir d' aquesta avaluació
es realitzarà un informe de les competències que ha adquirit l' alumne.
Desprès d' aquesta reunió he
estat parlant amb el meu tutor del paper què té l' avaluació
dins d' aquesta. I la veritat és què m' ha sorprès la importància què té! La
consideren com un element clau de l' ensenyament- aprenentatge, un element què
millora les seves metodologies i els permet establir canvis dins la pràctica
educativa.
Personalment, sempre havia vist l' avaluació com una
eina imprescindible per a la millora en la pràctica educativa, però en pocs
centres he vist què li dediquessin el temps què requereix i l' utilitzessin per
a la millora, sinó què era una part formal més que donava uns resultats, però
aquests no els utilitzaven per canviat les coses per a la millora, potser degut
a què el canvi requereix esforç i temps i en moltes escoles no estaven pel cas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario