miércoles, 11 de diciembre de 2013

Programa Educatiu de Conducta - PEC




Com ja he dit a altres entrades,  el centre on faig les practiques és d’ Educació Especial, per aquest motiu, vull fer menció al Capítol 20. Intervenció psicopedagògica  en el cas d’ alumnes amb trastorn mental o en risc de patir trastorn mental, del Bloc III del dossier La pràctica psicopedagògica en educació formal.
En aquest capítol ens fa referència a la definició de trastorn mental , símptomes, causes... i el què a mi més m' ha cridat l' atenció per semblança al centre de pràctiques, és que aquests "alumnes manifesten estats d' ansietat, agitació i inhibició i apatia alternativament, manifestacions de conducta asocial , inexpressió, aïllament, pròpies del malestar que sent la persona per les greus dificultats".  Tot això deriva a problemes de conducta, els quals en parlar amb el meu tutor de pràctiques em va dir que són els principals problemes que tenen els alumnes d' aquest centre i per tant, una eina molt important és el PEC ( Programa Educatiu de Conducta).

A l' escola el PEC ocupa un lloc imprescindible en l' ensenyament- aprenentatge, ja que  és un programa escolar que proporciona un suport i un control diari per aquells alumnes amb risc de desenvolupar conductes problemàtiques greus i cròniques i tenint en compte què hi ha una proporció alta d' alumnes amb problema de conducta, aquesta és una eina bàsica per als professionals de l' escola. Algunes consideracions importants sobre el PEC són:
  •     El PEC va dirigit a aquells alumnes que mostren patrons de conductes problemàtiques persistents, però que no són perilloses. 
  • El PEC hauria de millorar l’eficàcia general dels procediments escolars i, al mateix temps, reduir el nombre d’intervencions individualitzades necessàries

  •  El PEC incorpora diversos principis bàsics del suport conductual positiu, què especificaré en una altra entrada del bloc.
  • Proporciona a l’escola una resposta proactiva i preventiva als problemes greus de conducta. A més a més, El PEC fomenta la comunicació entre els mestres, millora el clima de l’escola
Aquesta informació del PEC l' he tret  del   Programa Educatiu de Conducta de D.A. Crone, R.H. Horner i L.S. Hawken , traduït per Josep Font i Roura.


Molts del alumnes de l' escola, reben tractament clínic, com fa referència en aquest capítol," el cas de trastorn greu serà necessària la prescripció mèdica de fàrmacs". El psicopedagog de l' escola esta en contacte amb els serveis externs com per exemple el psiquiatra que recepta els fàrmacs, per tal de fer un seguiment de la medicació i com reacciona en l' alumne, sobretot si la conducta d' un alumne està molt alterada o bé si li han canviant la medicació.

Indiferentment del tractament clínic, els alumnes de l' escola reben un seguiment continu de la conducta per part del psicopedagog, referenciant el capítol diu: "s' ha de fer un seguiment al llarg del curs, han de ser sensibles als canvis importants en la seva conducta i els han de convertit en objecte d' estudi", " és clau valorar les dificultats i intentar entendre el funcionament d' aquest alumnes". Per tant, a l' escola s' estaria fent un correcte seguiment dels alumnes, ja que donen prioritat als canvis conductuals i com abordar els comportaments per tal de promoure l' aprenentatge i benestar de tota l' escola, ja que molts cops els problemes de conducta d' un alumne afecten a tota l' aula.

Bibliografia:
  •    Mauri, T., Monereo, C. I Badia, A.. (2004): La pràctica psicopedagògica en educació formal (Volum I). Barcelona: Editorial UOC.

oal, per aquest motiu, vull fer menciaig les pr

No hay comentarios:

Publicar un comentario