domingo, 15 de diciembre de 2013

El meu paper al Pràcticum I


Desprès de 75 hores de pràctiques, en aquest moment puc dir què ara sé de més a prop quin és el paper del psicopedagog en un centre i la seva importància dins d' aquest.

He de dir, què en un principi no estava segura del centre que havia escollit, ja que pensava que potser en ser un centre d' educació especial, el psicopedagog actuaria més com a personal de reforç, què no pas com a psicopedagog, però la veritat és que no podria estar més satisfeta de la meva elecció, ja que aquest acompleix totes les funcions què fa un psicopedagog ( identificació i avaluació, assessorament i orientació a professorat i famílies, col·laboració dins del centre i amb els serveis externs i impulsar practiques educatives) i des del primer moment he pogut observar què és una figura clau dins de l' escola, és a la primera persona què acudeixen per a qualsevol problema, la què té un tracte directe amb les famílies i el valoren com a professional què és. Sincerament estic molt agraïda d' haver tingut un professional al meu costat què esta en continu reciclatge en lo que respecta a les eines metodològiques del món educatiu i que porta tants anys assessorant i bé, no només el meu tutor sinó què en general es veu una línia d' actuació de cooperació i coordinació que van tots en una mateixa direcció i molt professionals de l’ àmbit educatiu.

La meva actuació dins les pràctiques en molts moments ha estat com observadora, sobretot en aspectes més  formals o bé d' assessorament tant a famílies com a tutors, sentia molt de respecte per la feina què s' estava duent a terme i considerava que no era moment per dir o actuar. En canvi, en l' observació a l' aula amb els alumnes el meu paper ha sigut més actiu, ja que els propis mestres em donaven lloc a intervenir, la veritat és què han mostrat molta empatia amb mi i em sentia molt còmode, quan parlaven amb el psicopedagog d' algun alumne em miraven també amb mi fent-me complís del lloc i el moment on era. A més a més, he de dir que desprès de les observacions parlava amb el meu tutor de les sensacions i  abans de qualsevol reunió o assessorament m' anticipava el tema i em deixava veure els documents que tractarien.

Les dificultats principals que he tingut, no són en relació al camp de l' educació especial, ja què ja tinc experiència en aquest àmbit i no em donava respecte ni por l' actuació en aquest; sinó  que les dificultats les he trobades en alguns moments que em sentia què les meves opinions potser no tenien molt de pes degut a l' amplia formació que tenen i això m' ha fet estar més inhibida i sentir "inferior" que altres professionals del centre, però bé sé què estic començant i tot professional passa per una fase d' aprenentatge i lo important és què tinc la motivació i ganes per fer-ho.

Fent una petita comparació amb les pràctiques de docent que vaig realitzar a altres estudis, penso que la professió de psicopedagog té un càrrec molt important en relació al què volem en educació! Pot fer què canvií el què el docent esta fent a l' aula, és evident que com a docent no es tenen tant de recursos i a vegades es cau en la rutina, hi és aquí on el psicopedagog ha de donar estratègies i assessorar als diferents professionals per avançar en una educació inclusiva.

Sincerament he tingut la sensació què la teoria és una mínima base d' aquesta professió i em queda molt per recórrer. Les experiències tant professionals, de cursos de formació, innovacions, etc. són la base de la nostra pràctica educativa i no ens hem d' oblidar que serem assessors i aquest paper pot canviat la pràctica eductiva a millor, jo espero poder portar el meu granet d' arena en un futur!

No hay comentarios:

Publicar un comentario