lunes, 4 de noviembre de 2013

Observació a l' Aula d' Iinfantil



Avui faig referència a una sessió d’ observació què vaig fer amb el meu tutor a l’ aula d’ Infantil. Considerant l’ observació com un element  clau per a la nostra professió, per poder assessorar i orientar posteriorment.
 Concretament hem observat a un alumne de nou anys  què pateix brots agressius i encara no saben com reconduir-lo per tal de baixar el mal comportament i normalment ha d’ estar sòl a l’ aula per aquest conducta, ja què lo primer és la seguretat dels alumnes.

Els objectius d’ aquesta observació són:

  • ·   Observar el comportament de l’ alumne en diferents situacions.
  •    Veure el grau de resistència i agressivitat de l’ alumne.
  •    Establir diferents estratègies “ in situ”.

Descripció de l’ observació: 

En arribar a l’ aula, l’ alumne es trobava assegut a la seva taula enfornat de la mestra fent una activitat de aparellar. En aquell moment es mostrava receptiu al què li deia la tutora, però en el moment què a ell ja no l’ interessava l’ activitat a començat a fer el “tonto” amb el joc, la mestra li ha dit NO i llavors l’ alumne ha començat a cridar i donar puntades a objectes, portes... En un primer moment, tant psicopedagog com mestra decideixen ignorar-lo, però sense deixar-lo sòl, per tal de vigilar què no es faci mal i apartant tot allò què pugui caure i fer mal.
 Al cap d’ una estona sé l’ intenta reconduir a l’ activitat parlant però ell no reacciona, segueix a la seva; psicopedagog decideix, ja què som 3 persones, provar el portar lo a la força pels braços al lloc de treball per veure com reacciona, en un principi segueix desafiant l’ adult donar-li cops, puntades... però al cap d’ una estona, en veure què l’ adult no es dona percebut acaba cedint i quedant-se quiet.  

Un cop acabada l’ observació, ens hem reunit amb la tutora, mestra de reforç,  psicopedagog i cap d’ estudis  per establir unes pautes conductuals i estratègies  què han de fer els adults quan l’ alumne té aquests comportaments, per tal de tenir-lo com a pauta i passar-lo a tots els professionals què tenen contacte amb ell.  Aquestes estratègies són:

  • ·Prioritzar la seguretat dels iguals i adults.
  • Quan l’ alumne tingui comportaments agressius dins l’ aula,  treure als altres alumnes de l’ aula i deixar-lo sòl, ignorar-lo però amb la supervisió d’ un adult.
  •  Quan l’ alumne tingui comportaments agressius fora de l’ aula, han d’ haver dues persones per poder agafar-lo dels braços des de darrera per tal de què no pugui fer mal i portar-lo a una lloc més separat.
  • Contactar amb el psiquiatra de fora de l’ escola que porta a l’ alumne per tal de explicar el comportament a l’escola i compartir opinions.

He de dir què personalment, m’ ha resultat una sessió molt enriquidora ja què he pogut observar un cas més heavy i veure en el mateix moment diferents estratègies, comportaments de l’ alumne i  diversitat d’ opinions per arribar a un consens.

No hay comentarios:

Publicar un comentario