Avui faig referència a una sessió d’
observació què vaig fer amb el meu tutor a l’ aula d’ Infantil. Considerant l’
observació com un element clau per a la
nostra professió, per poder assessorar i orientar posteriorment.
Concretament
hem observat a un alumne de nou anys què
pateix brots agressius i encara no saben com reconduir-lo per tal de baixar el
mal comportament i normalment ha d’ estar sòl a l’ aula per aquest conducta, ja
què lo primer és la seguretat dels alumnes.
Els objectius d’ aquesta observació són:
- · Observar el comportament de l’ alumne en diferents situacions.
- Veure el grau de resistència i agressivitat de l’ alumne.
- Establir diferents estratègies “ in situ”.
Descripció de l’ observació:
En arribar a l’ aula, l’ alumne es trobava assegut
a la seva taula enfornat de la mestra fent una activitat de aparellar. En aquell
moment es mostrava receptiu al què li deia la tutora, però en el moment què a
ell ja no l’ interessava l’ activitat a començat a fer el “tonto” amb el joc,
la mestra li ha dit NO i llavors l’ alumne ha començat a cridar i donar puntades
a objectes, portes... En un primer moment, tant psicopedagog com mestra
decideixen ignorar-lo, però sense deixar-lo sòl, per tal de vigilar què no es
faci mal i apartant tot allò què pugui caure i fer mal.
Al cap
d’ una estona sé l’ intenta reconduir a l’ activitat parlant però ell no
reacciona, segueix a la seva; psicopedagog decideix, ja què som 3 persones,
provar el portar lo a la força pels braços al lloc de treball per veure com reacciona,
en un principi segueix desafiant l’ adult donar-li cops, puntades... però al
cap d’ una estona, en veure què l’ adult no es dona percebut acaba cedint i
quedant-se quiet.
Un cop acabada l’ observació, ens hem reunit amb
la tutora, mestra de reforç,
psicopedagog i cap d’ estudis per
establir unes pautes conductuals i estratègies què han de fer els adults quan l’ alumne té
aquests comportaments, per tal de tenir-lo com a pauta i passar-lo a tots els
professionals què tenen contacte amb ell.
Aquestes estratègies són:
- ·Prioritzar la seguretat dels iguals i adults.
- Quan l’ alumne tingui comportaments agressius dins l’ aula, treure als altres alumnes de l’ aula i deixar-lo sòl, ignorar-lo però amb la supervisió d’ un adult.
- Quan l’ alumne tingui comportaments agressius fora de l’ aula, han d’ haver dues persones per poder agafar-lo dels braços des de darrera per tal de què no pugui fer mal i portar-lo a una lloc més separat.
- Contactar amb el psiquiatra de fora de l’ escola que porta a l’ alumne per tal de explicar el comportament a l’escola i compartir opinions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario