jueves, 14 de noviembre de 2013

Comunicació per PECS



Bon dia! 
Com ja sabeu, ja portem un temps en els centres de pràctiques, per aquest motiu, desprès de l 'observació en aquest, veig important destacar la metodologia que utilitzen per una gram quantitat d' alumnes respecte a la seva comunicació a l' aula i aquest són els PECS ( Picture Exchange Communication System), és a dir, el sistema de comunicació per intercanvi de imatges.

He pogut observar com els PECS estan integrats a tots tres edificis: a Marinada on esta l' etapa infantil,  a l' aulari on realitzen aprenentatges més escolar i als PTVA què són els tallers per a major de 16 anys.
Aquests estan integrats amb alumnes què tenen dificultats en la comunicació i en les seves demandes, els quals no són capaços de verbalitzar o expressar-se  i per tant l' escola utilitza aquesta estratègia com a intercanvi comunicatiu. Ho fan mitjançant una agenda amb els pictogrames què més usen enganxats amb velcro, es fa individual per cada alumne i adaptat a les seves necessitats i demandes. Els pictogrames normalment estan organitzats per àmbits i davant l' agenda tenen una tira groga on poden enganxar els pictogrames de la demanda, aagafar-la i donar-la al mestra.

Els nivells d' alumnes que fan servir PECS és molt divers, hi ha alumnes que estan començant amb aquest sistema i per tant la demanda amb les imatges encara no és espontània, sinó què és l' adult qui l' encamina cap a la formulació del que vol a traves de les imatges i per què s' ho entregui per saber què vol l' alumne. D' altres què ja fan la demanada de forma espontània, és dir són conscients què a traves dels PECS poden fer demandes i ells mateixos prenen la incitava i finalment a l' aulari he pogut veure alumenes que tenen  una mica més de comunicació verbal, i per tant això li serveix per formar frases més complexes amb els dibuixos i ells mateixos amb l' ajuda de la tutora verbalitzava allò què volia.

Exemple visual dels PECS:


Agenda de pictogrames              Alumne posa la demanda a la tira groga      Donem la demanda al mestre

Personalment, considero què és una pràctica que ajuda molt en la comunicació dels alumnes i què pot anar avançant a mida que avança l' alumne. En aquesta escola, està molt integrada per tot l’ equip docent, ja què tothom està molt vinculat amb aquest sistema de comunicació i formen part del dia a dia dels alguns alumnes i de l’ aula en general, ja que fa partícips als mateixos companys.

Us recomano què per sapigues més visiteu la pàgina web: www.pecs.com 

També us adjunto un power point amb la visió general dels PECS:

No hay comentarios:

Publicar un comentario