Bon dia!
Com ja sabeu, ja portem un temps
en els centres de pràctiques, per aquest motiu, desprès de l 'observació en
aquest, veig important destacar la metodologia que utilitzen per una gram
quantitat d' alumnes respecte a la seva comunicació a l' aula i aquest són els
PECS ( Picture Exchange Communication System), és a dir, el sistema de
comunicació per intercanvi de imatges.
He pogut observar com els PECS
estan integrats a tots tres edificis: a Marinada on esta l' etapa
infantil, a l' aulari on realitzen aprenentatges més escolar i als PTVA
què són els tallers per a major de 16 anys.
Aquests estan integrats amb
alumnes què tenen dificultats en la comunicació i en les seves demandes, els
quals no són capaços de verbalitzar o expressar-se i per tant l' escola
utilitza aquesta estratègia com a intercanvi comunicatiu. Ho fan mitjançant una agenda amb els pictogrames què més usen enganxats amb velcro, es fa individual per cada alumne i adaptat a les seves necessitats i demandes. Els pictogrames normalment estan organitzats per àmbits i davant l' agenda tenen una tira groga on poden enganxar els pictogrames de la demanda, aagafar-la i donar-la al mestra.
Els nivells d' alumnes que fan
servir PECS és molt divers, hi ha alumnes que estan començant amb aquest
sistema i per tant la demanda amb les imatges encara no és espontània, sinó què
és l' adult qui l' encamina cap a la formulació del que vol a traves de les
imatges i per què s' ho entregui per saber què vol l' alumne. D' altres què ja
fan la demanada de forma espontània, és dir són conscients què a traves dels
PECS poden fer demandes i ells mateixos prenen la incitava i finalment a l' aulari
he pogut veure alumenes que tenen una mica més de comunicació verbal, i
per tant això li serveix per formar frases més complexes amb els dibuixos i
ells mateixos amb l' ajuda de la tutora verbalitzava allò què volia.
Exemple visual dels PECS:
Agenda de pictogrames Alumne posa la demanda a la tira groga Donem la demanda al mestre
Exemple visual dels PECS:
Agenda de pictogrames Alumne posa la demanda a la tira groga Donem la demanda al mestre
Personalment, considero què és
una pràctica que ajuda molt en la comunicació dels alumnes i què pot anar
avançant a mida que avança l' alumne. En aquesta escola, està molt integrada
per tot l’ equip docent, ja què tothom està molt vinculat amb aquest sistema de
comunicació i formen part del dia a dia dels alguns alumnes i de l’ aula en
general, ja que fa partícips als mateixos companys.
Us recomano què per sapigues més visiteu la pàgina web: www.pecs.com
També us adjunto un power point amb la visió general dels PECS:
No hay comentarios:
Publicar un comentario