lunes, 18 de noviembre de 2013

Metodologia TEACH


Bona tarda!
Com ja sabeu, el meu centre de pràctiques és un centre de Educació Especial, en el qual vull fer èmfasi a què hi ha una gran quantitat d' alumnes amb espectre autista, TEA. Per aquest motiu, s' afavoreix la comunicació d' aquests alumnes a partir del sistema d' educació TEACH ( Treatment and Education of Autistic related Communication Handicapped Children).

Des de logopèdia i els tutors/es a l’ aula treballen aquest sistema de comunicació amb l’ objectiu què els alumnes puguin fer tasques  de forma independent a partir de les indicacions visuals.

A les aules on hi ha alumnes què utilitzen el TEACH,  tenen l’ horari setmanal amb pictogrames  i a les seves taules cada dia troben les feines què han de fer durant tot el dia a l’ escola, per exemple el símbol de matemàtiques,  medi, pati, etc. i cada cop que s’ acaba gira el pictograma conforme ja s’ ha acabat, en el qual darrera hi has dos mans indicant què s’ acabat.
Exemple de pictogrames: 
  PATI (part de davant del picto)  T. ACABADA ( part de darrera del picto)


A més a més, a les aules tenen un racó per treballar de manera individual diferents tasques, és una taula on a enfront a la paret té un tira amb els pictogrames de  les tasques què ha de fer. L’ alumne comença fent la tasca de la primera imatge, la de l’ esquerra ( seguint un ordre d’e esquerra a dreta); cada cop què acaba una tasca, gira el pictograma i deixa la tasca feta al costat en un caixa on surt el pictograma de feines fetes “acabat” i així successivament fins què acabi las tasques penjades i llavors quan acaba totes les feines té un reforç positiu què és gaudir d’ una activitat què li agradi.
 Exemple de un racó de treball individual:


Bé, fent una mica de reflexió,  crec què és un recurs molt interessant per treballar tant a l’ escola com a casa i fer partícips a les famílies d’ aquesta metodologia de treball. Personalment, he pogut veure com amb els alumnes què són menys flexibles és una forma de què facin feines sense haver d’ estar a sobre d’ ells, és a dir, aconseguir què treballin de una manera més autònoma i què els mateixos alumnes siguin conscients del què han de fer.

A continuació us deixo dos enllaços webs que parlen de la metodologia TEACH, hi on us podreu fer una idea més especifica:

No hay comentarios:

Publicar un comentario