Bona tarda!
Com ja sabeu, el meu centre de pràctiques és
un centre de Educació Especial, en el qual vull fer èmfasi a què hi ha una gran
quantitat d' alumnes amb espectre autista, TEA. Per aquest motiu, s' afavoreix
la comunicació d' aquests alumnes a partir del sistema d' educació TEACH (
Treatment and Education of Autistic related Communication Handicapped
Children).
Des de logopèdia i els tutors/es a l’ aula
treballen aquest sistema de comunicació amb l’ objectiu què els alumnes puguin fer tasques de forma independent a partir de les
indicacions visuals.
A les aules on hi ha alumnes què utilitzen el
TEACH, tenen l’ horari setmanal amb pictogrames
i a les seves taules cada dia troben les
feines què han de fer durant tot el dia a l’ escola, per exemple el símbol de matemàtiques, medi, pati, etc. i cada cop que s’ acaba gira
el pictograma conforme ja s’ ha acabat, en el qual darrera hi has dos mans
indicant què s’ acabat.
Exemple de pictogrames:
PATI (part de davant del picto) T. ACABADA ( part de darrera del picto)
A més a més, a les aules tenen un racó per
treballar de manera individual diferents tasques, és una taula on a enfront a
la paret té un tira amb els pictogrames de les tasques què ha de fer. L’ alumne comença
fent la tasca de la primera imatge, la de l’ esquerra ( seguint un ordre d’e esquerra
a dreta); cada cop què acaba una tasca, gira el pictograma i deixa la tasca
feta al costat en un caixa on surt el pictograma de feines fetes “acabat” i
així successivament fins què acabi las tasques penjades i llavors quan acaba
totes les feines té un reforç positiu què és gaudir d’ una activitat què li
agradi.
Exemple de un racó de treball individual:
Bé, fent una mica de reflexió, crec què és un recurs molt interessant per
treballar tant a l’ escola com a casa i fer partícips a les famílies d’ aquesta
metodologia de treball. Personalment, he pogut veure com amb els alumnes què
són menys flexibles és una forma de què facin feines sense haver d’ estar a
sobre d’ ells, és a dir, aconseguir què treballin de una manera més autònoma i
què els mateixos alumnes siguin conscients del què han de fer.
A continuació us deixo dos enllaços webs que
parlen de la metodologia TEACH, hi on us podreu fer una idea més especifica:
No hay comentarios:
Publicar un comentario