miércoles, 13 de noviembre de 2013

Test columbia


Bones!!
Ahir, vaig fer una intervenció directa amb un alumne de l' Aulari, el qual té 12 anys i ve d' una unitat d' EE de l' escola ordinària, el qual esta bastant afectat visualment i cognitivament lleu. És el seu primer any a l' escola i esta molt integrat dins el seu grup- aula, però es té la sospita què té més capacitats què els seus companys. Per aquest motiu li he passat el test columbia.

El test columbia és una proba estandarditzada per alumnes fins a 9  anys i 11 mesos, què medeix l' escala de madurez mental, el qual consta en una sèrie de làmines per nivells en els que es veuen quatre o cinc imatges de les quals l' alumne ha d' assenyalar aquella què sigui diferent, la dificultat a mida què s' avancen els nivells és més difícil. és una proba per alumnes que normalment no tenen molt nivell verbal o que pateixen paràlisi cerebral, ja que no han dir res, només assenyalar.

L'objectiu en aquest cas és poder comprovar el nivell què té aquest alumne per poder-lo comparar amb els seus companys d' aula.

Descripció de l' activitat:
he cridat a l' alumne al despatx del psicopedagog, quan ha vingut n' he presentat i entre el psicopedagog y jo lo hem dit que li passaríem uns dibuixos dels quals havia d' assenyalat aquell diferent, hem fet 5 làmines de exemple i desprès e començat jo la prova amb l' alumne, mentre el psicopedagog anava a parlar amb un mestre. Hem començat molt bé la proba, jo li deia de tant en tant què es fixes molt bé en les imatge i què no tingues pressa, a meitat hem fet un descans ja que notava a l' alumne molt cansat i sospirant i després de parlar una miqueta i agafar més confiança hem seguit amb el test. Si què és veritat què de tant en tant l' havia de reconduir a les imatges per què es penjava una mica. 
A mida que ell m’assenyalava la imatge, jo anava apuntat en una fulla del test columbia el numero de dibuix què hem deia per làmina per després veure els errors.

Les conclusions del test han sigut contrastades amb el psicopedagog, hem observat làmina per làmina aquelles en què havia fallat' alumne  i ha sigut aquelles que eren de formes geomètriques, línies i tenien més dificultat visual. a més a més de les últimes on l' alumne ja estava cansat i no prestava molta atenció.

Com a reflexió personal dir què m' he sentit molt bé passant la prova, molt natural i amb recursos, potser m' ha facilitat el estar així de tranquil·la ja que no tenia al psicopedagog davant i per tant m' ha donat molta llibertat.

Us adjunto una pàgina web on podeu descarregar el test i veure el tipus d' imatges i full de respostes:
http://www.tests-gratis.com/tests_inteligencia/escala-de-madurez-mental-de-columbia.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario