Bones!!
Ahir, vaig fer una intervenció
directa amb un alumne de l' Aulari, el qual té 12 anys i ve d' una unitat d' EE
de l' escola ordinària, el qual esta bastant afectat visualment i cognitivament
lleu. És el seu primer any a l' escola i esta molt integrat dins el seu grup-
aula, però es té la sospita què té més capacitats què els seus companys. Per
aquest motiu li he passat el test columbia.
El test columbia és una proba estandarditzada
per alumnes fins a 9 anys i 11 mesos, què medeix l' escala de madurez
mental, el qual consta en una sèrie de làmines per nivells en els que es veuen
quatre o cinc imatges de les quals l' alumne ha d' assenyalar aquella què sigui
diferent, la dificultat a mida què s' avancen els nivells és més difícil. és
una proba per alumnes que normalment no tenen molt nivell verbal o que pateixen
paràlisi cerebral, ja que no han dir res, només assenyalar.
L'objectiu en aquest cas és poder
comprovar el nivell què té aquest alumne per poder-lo comparar amb els seus
companys d' aula.
Descripció de l' activitat:
he cridat a l' alumne al despatx
del psicopedagog, quan ha vingut n' he presentat i entre el psicopedagog y jo
lo hem dit que li passaríem uns dibuixos dels quals havia d' assenyalat aquell
diferent, hem fet 5 làmines de exemple i desprès e començat jo la prova amb l'
alumne, mentre el psicopedagog anava a parlar amb un mestre. Hem començat molt
bé la proba, jo li deia de tant en tant què es fixes molt bé en les imatge i
què no tingues pressa, a meitat hem fet un descans ja que notava a l' alumne
molt cansat i sospirant i després de parlar una miqueta i agafar més confiança
hem seguit amb el test. Si què és veritat què de tant en tant l' havia de
reconduir a les imatges per què es penjava una mica.
A mida que ell m’assenyalava la
imatge, jo anava apuntat en una fulla del test columbia el numero de dibuix què
hem deia per làmina per després veure els errors.
Les conclusions del test han
sigut contrastades amb el psicopedagog, hem observat làmina per làmina aquelles
en què havia fallat' alumne i ha sigut aquelles que eren de formes geomètriques,
línies i tenien més dificultat visual. a més a més de les últimes on l' alumne
ja estava cansat i no prestava molta atenció.
Com a reflexió personal dir què
m' he sentit molt bé passant la prova, molt natural i amb recursos, potser m'
ha facilitat el estar així de tranquil·la ja que no tenia al psicopedagog
davant i per tant m' ha donat molta llibertat.
Us adjunto una pàgina web on
podeu descarregar el test i veure el tipus d' imatges i full de respostes:
http://www.tests-gratis.com/tests_inteligencia/escala-de-madurez-mental-de-columbia.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario