martes, 29 de octubre de 2013

Psicopedagog com a professional estratègic



Bona tarda companys/es!
Avui la meva reflexió va en relació al paper què té el psicopedagog dins l' escola d' educació especial on estic fent les pràctiques, quines són les seves funcions i activitats i l' importància d' aquest com a agent intern.

Bé, desprès de fer una observació exhaustiva de les funcions dels psicopedagog del meu centre de pràctiques, he arribat a la conclusió què aquest és una peça clau i indispensable per a l' organització de l' escola i les metodologies d' ensenyament- aprenentatge que es duen a terme. A més a més, és un suport clau per a la resta de docents, els quals el tenen com a la persona de referència a l' escola.

Per tant, el considero un professional estratègic pels contextos problemàtics què es donen a l’ escola, ja que crea un marc de col·laboració entre tots el membres d' aquesta, tenint una relació constant amb els mestres i especialistes d’ aquesta i en el dia a dia dels alumnes. Cada setmana fa observacions i es reuneixen amb les diferents tutores per acordar plans d’ actuacions individuals i grupals i en cas que hi hagi una urgència amb algun alumne és dona prioritat i per tant, es crearia un “gabinet de crisi” per tal de donar solució.

Una altra cosa, la qual veig molt important, és què aquest és la persona què està al dia a dia en tot lo relacionat amb els diferents recursos per a les necessitats educatives, està en continua formació i transfereix la seva saviessa a la resta de personal de centre per què tots tinguin eines metodolòques. És qui impulsa les dieferents formes de treball i al qual, com he dit anteriorment, se li demana consell.

Resumidament les seves funcions del psicopedagog dins l' escola són:
  • Assessorament i orientació en la capacitació de les famílies.
  •  Desenvolupament d’intervencions  psico-educatives  individuals i/o grupals amb els alumnes, partint de les seves necessitats i tenint en compte la seva  edat
  • Assessorament i orientació als equips docents en intervencions, estratègies  i tècniques pedagògiques
  • Desenvolupament de suports conductuals positius  a nivell de centre, aula i individuals.
  •  Assessorament i orientació als programes educatius individuals dels alumnes  en col·laboració amb els professionals del centre.
  • Identificació i avaluació de les necessitats educatives especials dels alumnes, en col·laboració amb els mestres, especialistes i serveis específics

No hay comentarios:

Publicar un comentario