miércoles, 30 de octubre de 2013

Prioritats educatives



Avui, vull fer referència a les prioritats educatives que s’ estableixen al centre on faig les pràctiques per cadascun dels alumnes i segons les seves necessitats educatives.

He tingut la gran sort de fer observacions als diferents grups què hi ha en el centre i assistir a les reunions d’ aquests. En aquestes, ens reuníem el psicopedagog, tutors dels alumnes, cap d’ estudis i fisioterapeuta o logopeda en cas que facin ús d’ ell. He pogut observar com s’ establien les prioritats dels alumnes segons els documents del curs anterior i modificant tot allò que ja havia quedat assolit i apuntant els nous reptes per tal d’ anar tots a una. Molt important anar modificant cada any, ja què els alumnes van tenir diferents necessitats i objectius i això s' ha de veure reflectit. Per exemple un alumne pot tenir un any la priroritat del control d' esfínter però l' any següent què tant família com escola decideixen què sigui una altra.

Pels què fa als alumnes del PTVA, aquestes s’ estableixen en relació als items dels  contingut de les diferents àrees: Àrea de “treball”,  Àrea ”aprenentatge al llarg de la vida”, Àrea de “relacions interpersonals”, Àrea de “vida comunitària”, Àrea de “vida domèstica”, Àrea ”oci i temps lliure” i Àrea de “salut i seguretat”. Lo qual em sembla una manera molt organitzada i esquemática de què en qualsevol moment els diferents professionals puguin veure aquest docuement i fer-se una idea del què és vol de l’ alumne.

Un cop establides aquestes prioritats, es fa una reunió psicopedagog, cap d’ estudis i tutor/a de l’ alumne amb la família per tal d’ explicar-les les prioritats què tenen amb el seu fill i què puguin fer observacions i dir la seva, tot fent-los així partícips del pla educatiu i al finalitzar la sessió firmen tots els assistents a la reunió, junt amb la família, aquest document per tal de què quedi constància que tots estan d’ acord.

La veritat és què em resulten unes reunions molt enriquidores, ja què és molt interessant veure com tots aquells professionals què coneixen a l’ alumne posen en comú tot allò què saben d’ ell i comparen i comparteixen opinions que fan enriquir les prioritats.
Fins ara, estic molt contenta ja què no veig què hi hagi dificultats de relacions en les reunions, tot al contrari, és un equip molt cooperatiu i em fan sentir-me partícip i dins d’ aquest. Malauradament, en aquest tipus de reunions, amb una observació què he fet considero què no tinc poder per dir la meva en relació a aquestes prioritats ja què no conec als alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario