Avui, vull fer
referència a les prioritats educatives que s’ estableixen al centre on faig les
pràctiques per cadascun dels alumnes i segons les seves necessitats educatives.
He tingut la gran
sort de fer observacions als diferents grups què hi ha en el centre i assistir
a les reunions d’ aquests. En aquestes, ens reuníem el psicopedagog, tutors dels alumnes, cap d’ estudis i fisioterapeuta
o logopeda en cas que facin ús d’ ell. He pogut observar com s’ establien les
prioritats dels alumnes segons els documents del curs anterior i modificant tot
allò que ja havia quedat assolit i apuntant els nous reptes per tal d’ anar
tots a una. Molt important anar modificant cada any, ja què els alumnes van tenir diferents necessitats i objectius i això s' ha de veure reflectit. Per exemple un alumne pot tenir un any la priroritat del control d' esfínter però l' any següent què tant família com escola decideixen què sigui una altra.
Pels què fa als
alumnes del PTVA, aquestes s’ estableixen en relació als items dels contingut de les diferents àrees: Àrea de “treball”, Àrea ”aprenentatge al llarg de la vida”, Àrea de “relacions
interpersonals”, Àrea de “vida comunitària”, Àrea de “vida domèstica”, Àrea
”oci i temps lliure” i Àrea de “salut i seguretat”. Lo qual em sembla una
manera molt organitzada i esquemática de què en qualsevol moment els diferents
professionals puguin veure aquest docuement i fer-se una idea del què és vol de
l’ alumne.
Un cop establides aquestes
prioritats, es fa una reunió psicopedagog, cap d’ estudis i tutor/a de l’
alumne amb la família per tal d’ explicar-les les prioritats què tenen amb el
seu fill i què puguin fer observacions i dir la seva, tot fent-los així partícips
del pla educatiu i al finalitzar la sessió firmen tots els assistents a la reunió,
junt amb la família, aquest document per tal de què quedi constància que tots estan
d’ acord.
La veritat és què
em resulten unes reunions molt enriquidores, ja què és molt interessant veure
com tots aquells professionals què coneixen a l’ alumne posen en comú tot allò
què saben d’ ell i comparen i comparteixen opinions que fan enriquir les
prioritats.
Fins ara, estic
molt contenta ja què no veig què hi hagi dificultats de relacions en les
reunions, tot al contrari, és un equip molt cooperatiu i em fan sentir-me partícip
i dins d’ aquest. Malauradament, en aquest tipus de reunions, amb una observació què he fet
considero què no tinc poder per dir la meva en relació a aquestes prioritats ja
què no conec als alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario